اشعار حکیم تیلیم خان ساوه ای

اشعار تيليم­ خان به علت نفوذ
شگفت‌انگيز کلام وي در دلها و قلبهاي
مردم منطقه و مناطق همجوار و حتي غير
همجوار در سينه‌ها باقي مانده و ورد
زبان اکثر اهالي و مخصوصاٌّ دلسوختگان
مي باشد و همچنين داستان عشق ناکام وي
توسط عاشيق‌ها در محافل نقل مي‌شده و
اکنون نيز نقل مي‌شود.

اگر شک ائده سن سه وپنجی ده

قییام ده سن قایید اولما رنجیده

حوکم دؤورد وچاهار اولوب سنجیده

بیله خطاب اولوب نمایانی وار

.......................................

سه وچهارو پنج حوکمونو سؤیله

اگر قییامدا سن بازگشت ائیله

بوردا بونون حوکمو اولوبدور بیله

حوکم – دو وسه و چاهارانی وار

.....................................

اگر شک ائده سن پنجی نن شش ده

قییام دا سن قایید بعد- نیشسته

وئرگینن سالامی اولگی نن رسته

اونون چاهارسجده نمایانی وار

....................................

ایککی سی واجیب دیر اؤنو بیلگی نن

ایککی ده احتییاط ایستر قیلگی نن

پنج وشش شک گیندن بری اولگی نن

بو محللین بیله بویورانی وار

................................

شککییاتی عرض ائیله دیم سراسر

ایندی سهوییاتا ائیله رم گذر

بئش یئرده واجیب دیر بیزه سجده لر

دئییم هربیری نین نه مکانی وار

................................

بیری شککییاتین آخیرینده دیر

مذکور اولدوهرکس بیلیر بنده دیر

بیریسی ده بیر سجده –ی مونده دیر

تانی ذکر اولوندو ثلثانی وار

..............................

اوچونجو سؤیله مک خارج از کلام

دؤوردونجو وئرمک دیر بی محلا سالام

بئشینجی تشهد قالو وار سالام

بو بئشین سجده – ی سهوییانی وار

.....................................

سجده لرین آدابینی بیلگی نن

نییتی لازیمدیر حالی اولگی نن

ایککی یول باشی یی یئره قویگی نن

سجده لرین ذکر – غریبانی وار

.......................................

ذیکرینی سؤیله ییم قیلمه خییالی

بسم الله و بالله اولگی نن حالی

صلل – علی محمد و وآلی

دوبارا محمد - .ص. خاتیمانی وار

................................

سهوینده مکانین ائیله رم اظهار

تشهده سجده آرتیق اولور کار

علاوه سجده دن قضاسی ده وار

اونوندا عمله گه تیره نی وار

.................................

اوندان سورا تشهد – خفییه

مؤمنه لازیمدیر اونودا بیله

مسائیلی بیلمز گورسه تین نئیه

ائیله سین نقده رسرخوشانی وار

....................................

سهوی دئدیک گلدیک جهرواخفایه

آلتی رکعت جهد ائیله ییب اؤشایه

صبح دو مغرب دو از عشایه

اون بیر رکعت اونون خفیانی وار

......................................

جهد ائیله کلامی خلقه دی بیلسین

اخفا اؤدورکی آهسته قیلسین

هرکیمین نامازی بیله اولونسون

بنده لیگین دفترینده سانی وار

.....................................

جهری نن اخفانین بیانی اولدو

یازیلدی تشخیصی عالمه دولدو

ایندی طمانئیه آرایا گلدی

دئییم اونون نئچه حکمتانی وار

.....................................

بنده گرک حسابینی قایی را

یولا گله نه کی دوشه بایی را

طمانئیه رکن ایچینده آیی را

هر رکعت ده اونون شش مکانی وار

...................................

محللی سؤووشدودرنگ ائیلی یه

اونون محللی نین ذیکرین سؤیلی یه

عاقیل اولان کیشی بیلر نیلی یه

کم عاقیله دئمه گی نین طولانی وار

.........................................

مسائل دن آلدین قدری رمز وراز

عمل ائیله ینلر اولور سرفراز

بؤطلان – نامازین بیله نی دیر آز

بودونیادا چؤخ چؤخ حق بیلانی وار

...................................

بؤطلان – نامازین اون ایککی تانی

اوول بؤطلان – ووضونو تانی

بیرده خنده ائیله سن قهقانی

بیرده دونیا ایچون آغلایانی وار

.........................................

بیر یئمک بیر ایچمک بیریسی تکفیر

بیر خارج از کلام بیر فعل – کثیر

سؤیله مه ینی تانی سؤیله دیم بیربیر

بیرده اوز قبله دن دوندرانی وار

.........................................

دوققوزدا یاحی الصلاتی تانی

اوندا باطیل بیل سن آمین دییه نی

سنده مذهبینده اولگی نن قانی

میللت شیعه ده حمدیانی وار

......................................

اون بیر شک – رکعاتی بیلگی نن

اون ایککی ده رکنه حالی اولگی نن

زیاده ، کم ائتمه دوروست قیلگی نن

بولاری بیر بیردن آییرانی وار

.......................................

کلامی نامازدان چیخارداق بیرون

طاهارات،نجاسات هربیری دیر اؤن

باشدان طاهاراتی دئییم سیز بیلون

آب و آتش خاک غلییانی وار

.....................................

طاهاراتین بئشینجی سی آفتاب

استحاله، انتقال و اینقلاب

تابع – ایسلامی دوققوزدا حیساب

ائیله یه رم آخیر موسلمانی وار

...................................

ایندی نجاساتی ائتدیم ابتدا

مسح مییت ،مردار،غائط ،فقاع

بؤل وخوک خون وسگ- بی حیا

اونون آخیریندا بویورانی وار

...................................

اون بیرینجی عرق – جنب از حرام

اون ایکینجی شتر حلال لا کلام

بویوردو عالیملر بوتون خاص وعام

نیجاساتین هامی بو نیشانی وار

......................................

فروع – دین تانی صؤمونان صلاًٌت

خومسون وئر سییده فقیره زکات

بئشینجی حج گرک آلتینجی جهاد

امر – معروف نهی ازمنکرانی وار

.....................................

ایسته دین نجیس و مطهراتی

بیل سن نئچه جینسین واردیرزکاتی

جؤ و خورما مئویزین محصولاتی

سیم و زر وگا و و شوترانی وار

..............................

خومسون طریقینه اولگی نن حالی

قویما جینسین گوره آینده سالی

بئش دن بیری اولور ساداتین مالی

نه قده رکی جینسی یین سالییانی وار

.................................

قدری واجییباتدان دئییم ایختصار

تاکی قالسین بو جهاندا یادیگار

کاتب الحروفی یا پروردیگار

باغیشلا تقصیرین چؤخ عوصیانی وار

............................................

بخش ماحالیمیش حقی مزله قان

کندلرینده معرقتلی نوجاوان

خلقی آری سخندان و نکته دان

معرفت اهلی دیر خوش مکانی وار

...................................

ایندی دئییم ووضوسیندیرنلری

اینسانی جاده دن دوندرنلری

تجدید – ووضویا گوندرنلری

بادو خواب و هوش – مستییانی وار

................................

بیریسی عقل دیر چیخار از مکان

بؤل و غائط ، ایله یئتیرر زییان

بیریسی ده قالیب ائیله ییم بیان

اونون دا بیل آلتی تعریفانی وار

................................

لیباس آرخاسیندا اگر بیر اولسون

آلتیندا کی لیباس موطهر اولسون

بیطاهیر نامازین بس ضرر اولسون

بنده لرین طاهیر لیباسانی وار

......................................

اوچونجی ستر – عؤرتین تانی

حق بگنمز عیبادت – عوریانی

آز اولورسه نه دیر اونون بیانی

بی حؤرمت لیک ایشه چؤخ یامانی وار

.......................................

دؤوردونجو قیبله بیل کعبة الله نی

بئشینجی نامازین آدابین تانی

آلتینجی موشخخص ائیله مکانی

دوز اولماسا محللی عوصیانی وار

...........................................



ایندی یئتیشدی احکام واجیبات، و اون دؤورد معصوم علیه السلام

غسل – جینابتی خبرآلانلار

جینابتین غسلی ایککی باب اولور

اوولی ترتیبی ، بعد ارتماسی

تیمم – بدل از غسل باب اولور

..................................

ارتماسی سویا غوطه ور اولماق

بله تحمیلیدیر نییتی بیلماق

کؤل – بدنی سو ایچینه سالماق

اعضاء لارین سودا بس نایاب اولور

....................................

فقط کامنت    

ایجاد کننده

کشاورزیاز حدود 10 هزار سال قبل شروع شد یعنی زمانی که مردم خاورمیانه جمع آوری دانه های گیاهان وحشی را برای کاشتن آغاز کردند. کشت محصول و افزایش غذا به این معنی بود که آن ها می توانستند تمام سال را در یک جا بمانند.

ضرب المثل

هر چه رشتیم ،پنبه شد ( تمام اقدامات و زحمات ما به هدر رفت)

مسابقه
برای شرکت در مسابقه، شماره شما باید در سیستم ثبت شود

سوال شماره 28381 تأیید کننده: اشکمهر
درچاه کسی افتادن کنایه از ...؟
(1) افتادن در چاه کسی
(2) گول او را خوردن
(3) او را گول زدن
(4) هیچکدام
پاسخ صحیح را به صورت
شماره سوال:پاسخ صحیح
به شماره 5000 2853 080 909 پیامک کنید.
مثال: از چپ به راست بخوانید 28381:3
هر روز یک نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه، عضو ویژه اورداپ خواهند شد.
در صورت ویژه بودن امتیاز آن به شما اضافه خواهد شد.

صفحات ایجاد شده توسط اعضا