مناطق خدابنده

پیش بینی وضع هوا

درخت سیب

در آب و هوای معتدل رشد مناسبی دارد . در کلیه اراضی عمل می آید و درخاکهای شنی رسی نتیجه بهتری دارد . در اراضی خیلی مرطوب شاخ و برگ این درخت رشد زیاد نموده و باعث نقصان میوه میگردد .

درخت مو

در آب و هوای معتدل و گرم بهتر رشد می کند اما با توجه به کاشت باغداران منطقه نمایان است که دوگونه از آن برای منطقه ما سازگاری بهتری دارد که میتوان به انگور خوشناو و سیاه مریوان و سردشت یا کشمشی میاندوآب اشاره کرد.

درخت گردو

این درخت در نواحی معتدل و نیمه سردسیری و نقاطی که خطر یخبندان بهاره نیست ، باید کاشته شود چون جوانه های آن در مقابل سرما مقاوم نیستند و خیلی زود سیاه شده و از بین میروند . و برای مناطق سردسیر باید نوع دیر رس آن کاشته شود چون خطر سرمای بهاره زیاد است .

مقاومت این درخت به سرما زیاد است . ولی گل آن به سرما حساس می باشد . در اراضی شنی رشد خوبی کرده ولی اراضی شنی خشک یا رسی مرطوب برای این نبات مطلوب نیست .

درخت زرد آلو

این درخت در هوای گرم رشد بیشتر و اثر مطلوب تری دارد ، و در مناطق سردسیر حتی الامکان باید در مقابل آفتاب کاشته شود .

درخت بادام

این درخت قبل از اینکه برگهایش ظاهر شوند گلهایش باز می شوند و در نتیجه سرمای غافلگیر کننده بهاره آن از بین می برد، بنابراین درخت را باید در مناطق معتدل و عاری از سرمای ناگهانی بهاره کاشت .

درخت هلو

در آب و هوای گرم بهتر رشد می کند ، کشاورزان باید درختان هلو را به فرم های پهن کوتاه پرورش دهند . درخت هلو باید در اراضی قابل نفوذ که زود گرم میشوند کاشته شود.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر خدابنده عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در خدابنده

اطلاعات دیگر از خدابنده
اطلاعات عمومی استان زنجان
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: کیان*