مشاهیر بابلسر

پیش بینی وضع هوا

♣مشخصات شهرستان

شهرستان بابلسر با وسعت حدود 7/345 کیلومتر مربع معادل 4/1 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است . این شهرستان در قسمت مرکزی استان قرار گرفته و از شمال به دریای خزر ، از جنوب به شهرستان بابل ، از شرق به شهرستان جویبار و از غرب به شهرستان محمودآباد محدود شده است . این شهرستان دارای 4 مرکز شهری ، 4 بخش ، 8 دهستان و 93 آبادی دارای سکنه است .

♣نام

نام قدیم آن مشهدسر بوده‌است. عده اي نام مشهد سر را اينطور برداشت كرده اند كه واژه مشهد از آن جهت است كه اين منطقه مبدأ راه ارتباطی ساير نقاط مازندران به شهر مشهد مقدس بوده و اهالي با چار پا به قصد زيارت از اين منطقه مهاجرت مي كردند .

عده اي بر اين عقيده اند كه قديمي ترين نام ، مشهد سبز بوده يعني مشهدي كه سبز است . واژه مشهد به خاطر سر امامزاده ابراهیم و شهر مشهد كنونی و امامزاده ابرهیم آمل و واژه سبز به علت سر سبزی ، خرمی و زيبايي منطقه بوده و به مرور زمان به مشهدسر تغيير نام يافت .

♣مشاهیر شهرستان بابلسر

امیر پازواری شاعر مازندرانی، عبدالله موحد دارنده ۶ مدال طلای جهانی و المپیک در کشتی آزاد ده ی۶۰، رمضانعلی تیموری دارنده مدال طلای جام جهانی وبرنزجهانی و۸مدال طلای اسیایی وزنه برداری دهٔ ۷۰، برومند قهرمان وزنه برداری جهان بهادر مولایی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان اردلان شجاع کاوه بازیگر سینما و تلویزیون ایران بهرام اسماعيلى كاپيتان اسبق تيم ملى فوتبال جوانان ايران


♣ گردشگری

این شهرستان با داشتن آب هوای معتدل، دریا و رودخانه بلقوه دارای جاذبه گردشگری است و یکی از ۲ قطب(رامسر) گردشگری استان مازندران می باشد.در سال ۱۳۸۷ با روی کار امدن شورای شهر و کادر جدید شهرداری گام‌های نوینی درراه بازسازی و ساختن فضای گردشگری برداشته شده.چندین بانک و وزارت خانه در بابلسر مراکز رفاهی کارکنان دارند(بانک ملی، کشاورزی، رفاه و مسکن ...)

♣ دانشگاهی

دانشگاه مازندران دومین دانشگاه ایران است .که واحد مرکزی و چندین دانشکده آن در شهر بابلسر قراردارد

♣شیلات مازندران

دفتر مرکزی شیلات مازندران در بابلسر قراردارد

♣ صنعتی

این شهر علاوه بر کارخانه‌های پراکنده و بزرگ(فیبر بابلسر، ایران نشکن، موج، مازى نور و...)دارای شهرک صنعتی میرود(كارخانه مولد، فيلتر و كشتى سازى پرگاسيران و ... ) وشهرک صنعتی در حال احداث میاندشت نیز هست

♣ نظامی

تنها پدافند هوایی شمال ایران نیز در این شهر است.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر بابلسر عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در بابلسر

اطلاعات دیگر از بابلسر
اطلاعات عمومی استان مازندران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: یاشار2