جاذبه های گردشگی گناباد

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

شهرستان گناباد دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که به معرفی برخی از ان می پردازیم:
محل زيارتي سياحتي كمر زيارت (6كيلومتري شمال گناباد) ،امامزاده يحيي در محي آباد كاخك ،قبر پيران ويسه در درب صوفر (50 كيلومتري جنوب گناباد) ،مسجد جامع کاخک در زمان شاه طهماسب اول صفوي ، مسجد جامع بجستان مربوط به زمان ميرزا شاهرخ پسر امير تيمور ، مسجد جامع جويمند مربوط به زمان صفويه ، مسجد جامع بيدخت در اواخر قرن دوازدهم هجری ، پارك جنگلي همراه با شهر بازي مشهور به پارك قوري ، پارك شهر داراي استخري بزرگ و فضايي زيبا و جايگاه اطراق ، باغ ملي در مركز شهر، موزه گناباد –مسجد جامع تاريخي و مدرسه نجوميه (2كيلومتري جنوب گناباد ) ، غار سيمرغ(40 كيلومتري شرق گناباد )
اتشکده گناباد: در ‌ آبادي‌هاي‌ پيرامون‌ ‌ آبادي گيسور واقع در شهرستان‌ گناباد، آتشكده‌اي‌ وجود دارد كه‌ از دوران‌هخامنشيان‌ بر جاي‌ مانده‌ است‌
یخدان کوثر: این اثر معماری در حودود 4 کیلومتری شمال شرقی بیدخت در مجاورت روستای متروکه کوثر در میان اراضی کشاورزی واقع است.
منطقه تفريحي-ييلاقي سنو :اين منطقه زيبا در سراسياب واقع است چشمه اي هم در انجا وجود دارد . يك قلعه و7 اسياب ابي در اين منطقه ديده ميشود. غار سنو مانند غار عليصدر همدان است.
منطقه ييلاقي- كردشگري تك زو:اين منطقه در روستاي تك زو واقع است.
غار بيدخت: اين غار در نزديكي گناباد رشته كوههاي كالاري واقع است.
آرامگاه جغتین گیسور: این بنا در قریه گیسور ( = جای آتش یا آتش شاهی ) در 72 کیلومتری شمال شرقی گناباد واقع است ، این بنااز مقبره های دوره مغول میباشد
غار فارس: اين غاردر دشت بياض در 18 كيلومتري غرب منطقه و بين گناباد و قاين،ارتفاع دهانه غار تا زمين 40 متر و عرض آن 60 متر است.


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


منطقه كوهستاني كاخك و آبشار كاخك(25كيلومتري جنوب گناباد )


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


مزار سلطانی بیدخت


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


بقعه سلطانی: این بقعه ، آرامگاه بنیانگذار شعبه ای از فرقه صوفیه نعمت اللهی و قطب های آن می باشد


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


امام زاده احمد در بيمرغ : این امام زاده در روستای بیمرغ در 35 کیلومتری شمال شرق گناباد واقع است و منسوب به احمد بن موسی بن جعفر ( ع) می باشد .


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


امام زاده سلطان محمد عابد: این بنا در سال 960 هجری قمری در زمان حکومت شاه عباس طهماسب صفوی ساخته شده است .واقع در كاخك -24 كيلومتري جنوب گناباد است


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


مسجدجامع گناباد: مسجد جامع گناباد بر طبق کتیبه کوفی آن در سال 609 هجری ساخته شده است و به لحاظ دارا بودن کتیبه و آجر کاری های ظریف و ساختمان محراب دارای اهمیت بسیاری است .


شهر گناباد در استان خراسان رضوي


قنات قصبه: قنات قصه گناباد به عنوان يكي از پديده هاي شگفت انگيز دست ساخته انسان در طول تاريخ و نمادي از هم نوايي بشر با طبيعت توجه بسياري از مورخان و پژوهشگران را به خود جلب كرده است.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر گناباد عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در گناباد

اطلاعات دیگر از گناباد
اطلاعات عمومی استان خراسان رضوی
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: pejman_np