جاذبه های گردشگی چالوس

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

♣آبشار هریجان


شهر چالوس در استان مازندران



آبشار هريجان چالوس در موقعیت جغرافیایی E5119 N3614 در استان مازندران در روستای هریجان در ابتدای منطقه حفاظت شده هریجان قرار دارد. این آبشار بالای روستایی به همین نام در نزدیکی گردنه “هزارچم” در جاده تهران ـ ‌چالوس قرار گرفته است و بیش از 9 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کوه ‌های البرز می باشد. این آبشار با آب فراوان‌، فـضـای مـرتـفـع و بـیشه‌ای و چشم انداز ‌کوهستانی، دره ای و جنگلی از فرازکوهی سنگی با پخشابی ویژه سرازیر و در ‌پایین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می شود.

آبشار هريجان اصلي ترين منبع تامين کننده آب اين روستاست. قله ورشت، دره چشمه زرد، کوه دهلا و رود ايلکا از مناظر بديع طبيعت هريجان هستند. شقايق هاي منطقه حفاظت شده وروشت در نوع خود کم نظيرند. مردم اين روستا، بيشتر به کشاورزي و دامداري مشغولند.

منطقه ورود ممنوع

حیات‌ وحش هریجان غنی است و وجود جانورانی مثل کل و بز، خرس، تیهو و کبک باعث شده که این منطقه جزو مناطق حفاظت‌ شده ایران باشد؛ شکار در آن ممنوع است. برای ورود به این منطقه و صعود به ارتفاعات مشرف بر روستا به مجوز محیط زیست نیاز است. بعد از رسیدن به تاج آبشار، وارد جاده پشت آن نشوید؛ زیرا علاوه بر خطر برخورد با جانوران وحشی پشت آبشار، منطقه حفاظت‌ شده است و بدون دریافت مجوز نمی‌توانید وارد آن شوید. در صورتی که تمایل به ورود به منطقه حفاظت شده پشت آبشار را دارید، می‌توانید با اداره محیط زیست چالوس تماس بگیرید. شماره تماس را می توانید از ستون کناری این صفحه بیابید.



♣شهرک نمک آبرود



شهر چالوس در استان مازندران




شهر توریستی نمک آبرود که در دوازده کیلومتری غرب چالوس واقع شده قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی 650 هکتار در بر می گیرد. حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن (از ارتفاعات سلسله جبال البرز) تشکیل داده است. وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه با وسعت تقریبی 200 هکتار مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده است. ضمن آنکه در جنوب این اراضی دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه های بصری فوق العاده واقع شده است.

در حاشیه جنوب شرقی شهرک نمک آبرود، مرتفعترین تله کابین کشور، قراردارد. این تله کابین منحصر به فرد در سال 1372 با تلاش کارشناسان ایرانی احداث و به بهره برداری رسیده است. این تله کابین بازدیدکنندگان را در مدت 12 دقیقه در ارتفاع 970 متری به قله کوهستان مدوبن با اشراف بر منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر می رساند.

دیگر امکانات تفریحی و رفاهی جهت گردشگران :

ـ تله کابین نمک آبرود ـ خط یک و دو

ـ مجموعه تفریحی آکوالیون (نمایش شیر دریایی)

ـ دریاچه مصنوعی با پدالو

ـ باشگاه تیراندازی

ـ کارتینگ

ـ سینما 4 بعدی

ـ سورتمه سواری

ـ پیست دوچرخه سواری( خانم ها و آقایان)

ـ پینت بال، زمین تنیس، زمین اسکیت، پاور هنگ گلایدر و اسکای واکر،

ـ شهر بازی کودکان

ـ پرواز با هواپیمای دو نفره،

و سایر امکانات شامل مراکز خرید، رستوران ها، غرفه های بوتیک لباس و صنایع دستی، فرش، لباس های چرم، عکاسی، آرایشگاه و سرانجام مرکز تفریحی ساحل دریا و… شما می توانید در نمک آبرود جوی دوستانه، لذت بخش و شاد داشته باشید.


♦ دیگر جاذبه ها:

♠کاخ چای خوران

♠مرداب کندوچال

♠تله کابین نمک آبرود

♠کلاردشت

♠دریاچه ولشت

♠پارک جنگلی فین چالوس

♠پارک جنگلی نمک آبرود

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر چالوس عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در چالوس

اطلاعات دیگر از چالوس
اطلاعات عمومی استان مازندران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: یاشار2