جاذبه های گردشگی نیشابور

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

شهرستان نیشابور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله:
کاروانسرای شاه عباسی:قدمت این بنا مربوط به دوره صفویه بوده و در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به عنوان محل نگهداری فقرا و ایتام استفاده مي شده است هم اکنون کاروانسرای مزبور به عنوان مرکز عرضه صنایع دستی و موزه حیات وحش مورد استفاده قرار گرفته است.
باغ و عمارت امین الاسلامی:این خانه ـ باغ در گذشته متعلق به مرحوم ابوالحسن امين الاسلامی بوده و امروزه در خیابان امام خمینی (ره) در مجاورت باغ ملی نیشابور واقع گردیده است.
بقعه امامزاده محمد محروق (ع):محمدبن زیدبن علی بن الحسین (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) در نیشابور به فرمان خلیفه عباسی در سال 200 هجری قمری به شهادت رسید و پیکر پاکش به دستور بیدادگران سوزانده شد. آرامگاه این امامزاده در فاصله دو کیلومتری شهر نیشابور در مجاورت مرقد شاعر نامی ایران خیام نیشابوری قراردارد.
بقعه امامزاده حسین اصغر (ع):بقعه شاهزاده حسین اصغر (ع) از فرزندان چهارمین امام همام حضرت علی بن حسین (ع) بر بلندای کوهی در نزدیکی روستاهاي برزنون و گرماب واقع در 60 کیلومتری شمال غربی نیشابور قرار دارد.
آرامگاه فضل بن شاذان:این فقیه عالیقدر یکی از متکلمان و متفکران بزرگ تشیع و از مشعل داران فقه جعفری در خراسان بود که امات و ولایت ائمه بزرگوار امام محمد تقی (ع) و امام علی النقی (ع) و امام حسن عسگری (ع) را درک نموده و معروف به صحابی حضرتشان می باشد.آرامگاه فضل بن شاذان در شش کیلومتری شرق نیشابور قرار دارد.
مسجد جامع نیشابور:این مسجد یکی از بناهای با ارزش دوره تیموری است که به سال 899 هجری توسط پهلوان علی کرخی فرزند بایزدی کرخی ساخته شد.
مناطق دیدنی نیشابور :به دلیل وجود ارتفاعات بینالود در شمال شهرستان نیشابور ییلاقات مصفا و دل انگیز زیادی در حاشیه جنوبی این ارتفاعات وجود دارد .از جمله این ییلاقات می توان به ییلاقات درود، خروین، گرینه، چناران، آبشار بار، برف ریز، صومعه، کلیدر، بوژان، غار، رود، میرآباد، حصار و دیزباد نام برد.
اردوگاه بین المللی شهید رجایی باغرود:این اردوگاه مقام دوم اردوگاه های کشور را داراست، از مناطق زیبا و بسیار دل انگیز دامنه ارتفاعات بینالود می باشد
روستای بوژان:یکی از مناطق زیبا و مصفای دامنه بینالود روستای بوژان می باشد که در شش کیلومتری شمال شرقی شهر و در مسیر جاده نیشابور به مشهد قرار دارد.
افلاک نمای خیام:افلاک نمای حکیم عمرخیام یکی از بزرگترین طرح های علمی و نجومی کشور محسوب می شود


شهر نیشابور در استان خراسان رضوي


آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری


شهر نیشابور در استان خراسان رضوي


آرامگاه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری


شهر نیشابور در استان خراسان رضوي


آرامگاه كمال الملك


شهر نیشابور در استان خراسان رضوي


بازار سرپوشیده:این بنا از جمله بازارهای منحصر بفرد در استان خراسان است که قدمت آن به دوره صفویه می


شهر نیشابور در استان خراسان رضوي


مسجد چوبین:این مسجد که در ایران و جهان منحصر بفرد می باشد در ساختمان آن حدود13 تن از انواع چوبهای صنعتی به کار رفته

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر نیشابور عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در نیشابور

اطلاعات دیگر از نیشابور
اطلاعات عمومی استان خراسان رضوی
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: pejman_np