جاذبه های گردشگی نکا

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی







♣آبشارها

که در مسیرروی چشمه ها و رود خانه های زارم رود و مهربان رود نکا بصورت طبیعی و بسیار زیبا رخ می نمایند مانند آبشارهای دوزده، زنگت، لیمونده. چناربن.

♣ تپه نارنج باغ

تپه ای تاریخی که در قسمت جلگه ای و در شمال شهر در خیابان آیت الله لیموندهی(راه آهن) واقع گردیده است. از بالای این تپه تمام سطح شهر نمایان است ودر حال حاضر به شکل پارک تفریحی اداره می شود.

♣ جاذبه های مذهبی

وجود امامزاده های فراوان در منطقه نشان از قدمت تشیع در استان مازندران و شهرستان نکا می باشد. معروف ترین این امامزاده ها عبارتند از: امامزاده پنج تن ارم، امامزاده عبدالله اطرب، امامزاده یحیی سیکا، امامزاده ابراهیم و امامزاده قاسم و امامزاده شاهرضا لائی.

♣ چشمه ی آب معدنی قرمرض

چشمه ی آب معدنی قرمرض که در 10 کیلومتری جنوب شهر نکا و درمیان تپه های جنگلی واقع گردیده است از چشمه های منحصر بفرد استان و کشور میباشد. جدا از جذابیت منظره ای، آب این چشمه دارای خواص درمانی شایانی است که نه تنها اهالی منطقه بلکه مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور برای استفاده از خواص درمانی آن (بویژه درمان سنگ کلیه) به قرمرض مراجعه مینمایند.

.

♣دریاچه طبیعی استخر پشت

این دریاچه در 25 کیلومتری جنوب شهر نکا و در حاشیه روستای استخرپشت قرار دارد. کوهستانی و جنگلی بودن اطراف این دریاچه زیبا و قدیمی جلوه ی باشکوهی به آن داده است. وسعت آن 7 هکتار می باشد و با جاده ی آسفالته که از مناظر زیبای جنگلی می گذرد می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

♣غار تاریخی خانه سر

غار تاریخی خانه سر در کیلومتر 5 جاده نکا – بهشهر در شرق نکا ودر نزدیکی روستای کمیشان قرار دارد. تاریخی بودن این غار به اثبات رسیده و از مجموعه غارهای تاریخی(هوتو – کمربند و...) می باشد.

♣نهالستان چلمردی و خیر آباد

منطقه ای زیبا که از طبیعت بکر جنگلی برخوردار می باشد و عبور شاخه ای از رود نکا از میان نهالستان بر زیبایی آن افزوده است. بسیاری از مردم نکا و شهرها و روستاهای اطراف تعطیلات آخر هفته و سیزده بدر را در این منطقه زیبا می گذرانند





جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر نکا عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در نکا

اطلاعات دیگر از نکا
اطلاعات عمومی استان مازندران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: یاشار2