جاذبه های گردشگی قائم‌شهر

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

♣پارک جنگلی تلار و دریاچه جاده نظامی


شهر قائم‌شهر در استان مازندران




پارک جنگلی تلار قائمشهر با وسعت ‪ ۱۵‬هکتار در ۱۰‬ کیلومتری قائمشهر واقع است و این پارک در حدود 7 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و در انتهای مسیر موسوم به جاده نظامی قرار دارد و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی جزو یکی از مناطق ‪۶۰‬ گانه گردشگری استان مازندران به شمار می ‌رود.

جاده نظامی در ورودی غربی قائمشهر در انتهای جاده بابل که بر روی رود تلار ساخته شده به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود تلار امتداد می‌ یابد. در طی مسیر نیز مناظر طبیعی زیبایی و جود دارد که مهمترین آن یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده می‌ باشد.

پارک های جنگلی موجود در سطح کشور براساس ملاک های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچون امکانات، وسعت و موقعیت جغرافیایی به سطوح محلی، استانی، ملی و بین‌ المللی تقسیم‌ بندی می‌ شوند و پارک جنگلی تلار از لحاظ رتبه ‌بندی این سازمان، در رده محلی قرار گرفته است .

همچنین قرار داشتن دریاچه ‌ای با نام “دریاچه جاده نظامی” در حاشیه این پارک جنگلی، محیطی فراهم آمده است تا مسافران و گردشگران با خاطری باز قادر به استفاده از این مکان و امکانات خدادادی شوند.


♣سد زمزم



شهر قائم‌شهر در استان مازندران



سد زمزم (سد برنجستانک) سدی از نوع خاکی با هسته رسی واقع در هشت کیلومتری جاده قائمشهر به تهران در روستای برنجستانک در حریم منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس است. طول این سد ۲۴۲ متر، عرض آن ۱۰ متر و ارتفاعش از کف پی ۳۲ متر بوده و حجم آن ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مکعب می‌باشد. این سد به منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده از آن در مواقع کم‌آبی برای تامین آب در ۱۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای پایین‌دست سد، احداث گردیده‌ است.

فضای جنگلی و قرار گرفتن سد زمزم یا همان سد برنجستانک فضای زیبایی را برای گردشگران فراهم آورده است. که می تواند فضای شاد و نابی را برای علاقمندان به طبیعت ایجاد کند

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر قائم‌شهر عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در قائم‌شهر

اطلاعات دیگر از قائم‌شهر
اطلاعات عمومی استان مازندران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: یاشار2