جاذبه های گردشگی عنبرآباد

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

تپه‌های باستانی کنارصندل:





جاهای دیدنی شهرستان عنبرآباد: آبشار رودفرق، کوه علم شاه، بندر دوساری، کوه‌های زیبا و سرسبز گمرکان با رودخانهٔ پرآب، باغ‌های زیبای مرکبات و نخل‌های خرما، زیارت سید عبدالله یکی از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در روستای نورک بخش جبالبارز جنوبی، درختان تنومند گریپ فروت و پرتقال کشت و صنعت عنبرآباد، وجود گونه با ارزش گیاهی ((جگ)) درخت بومی منطقه سبزواران واقع در اکثر مسیرهای دامنه‌های رشته کوه جبالبارز از درخت جگ در ساخت سقف تخت جمشید استفاده شده‌است. هم اکنون این درختان در روستای گمرکان - دسک - تیغ سیاه - و میجان یافت می‌شود.





مراکز دیدنی
کوه علم شاه یا (بنه وان) از جاهای دیدنی طبیعی شهرستان عنبرآباد می‌باشد که بلندترین قله رشته کوه جبالبارز و جنوب شرقی استان کرمان می‌باشد.
آبشار رودفرق از دامنه جنوب غربی این کوه سرچشمه می‌گیرد.
معروف ترين و قديمي ترين تمدن دنيا تپه‌هاي باستاني کنار صندل در نزدیکی این شهر قرار دارد.




بندر دوساري
کوه‌هاي زيبا و سرسبز گمرکان با رودخانه پرآب
باغ‌هاي زيباي مرکبات و نخل‌هاي خرما
زيارت سيد عبدالله يکي از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در روستاي نورک بخش جبالبارز جنوبي* درختان تنومند گريپ فروت و پرتقال کشت و صنعت عنبرآباد
ازديگرمكانهاي ديدني كوه زردزارچون درنزديكي روستاي جونسك وطبيعت زيباي روستاي براورسان است كه در منطقه ي جبالبارز قراردارند.

آبشار وُروار
این آبشار زیبا وبسیار دیدنی با ارتفاع بیش از 98 متر بلند ترین آبشار ایران وخاورمیانه می باشد که در کوههای جبال بارز جنوبی واقع در جنوب استان کرمان است و کمتر کسی از وجود ومحل آن مطلع است . علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی با اختصاص حداقل یک روز از شهر جیرفت می توانند به این آبشار دسترسی داشته باشند از جیرفت به سمت جاده ی کهنوج بعد از گذشتن از شهر عنبر آباد به دو راهی جهاد آباد رسیده و سپس جاده ی فرعی آسفالته به سمت روستای مردهک را ادامه داده ،نرسیده به مردهک جاده ی خاکی در سمت چپ به آبادی رود فرق منتهی می گردد را ادامه مسیر میدهیم تا به این روستا که آخرین نقطه ماشین رو جهت دسترسی به این آبشار است برسیم از جیرفت تا این روستا تقریباً دو ساعت طول می کشد و تقریباً3الی 4ساعت نیز پیاده روی تا آبشار دارد که نرسیده به آبشار مزرعه کوچکی به نام نرگسی وجود دارد که دارای نرگس زارهای بسیار زیبا و دیدنی در اواخر زمستان می باشد بهترین زمان جهت بازدیداز این آبشار ونرگس زار های آن اواخر بهمن ماه می باشد.




تپه های كنارصندل
این بنا خود بر روی یک تپة باستانی قدیمیتر ساخته شده است به این ترتیب که با پرکردن قسمتهای گود در تپة قدیمتر و چیدن خشت در اطراف این تپة یک سکوی عظیم خشتی ایجاد کرده اند و طبقات و سکوهای بالاتر را برروی این سکو ساخته اند.
این بنا در واقع یک بنای مطبق بوده که به صورت سکوهای عظیمی برروی یکدیگر ساخته شده است و هر سکو نسبت به سکوی پایینتراز خود کوچکتر می شده است و شامل سه طبقه می شود که طبقات اول و دوم آن به صورت سکوهای توپر و طبقه سوم آن که فقط باکمک برخی شواهد به وجود آن پی بردیم و تقریباً تمامی آن از بین رفته محل اصلی این معبد بوده است و به صورت یک اتاق وجود داشته که جایگاه اصلی خدایان بوده است .
دو سکوی اول و دوم قسمتهای زیادی از آنها باقی مانده و به کمک این قسمتها به شکل واقعی این بنا می توان پی برد.

چت اورداپ


قلعه ملک آباد زاخت
قلعه ملک آباد زاخت در ملک آباد عنبر آباد قرار دارد و متعلق به دوران سلجوقیان است.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر عنبرآباد عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در عنبرآباد

اطلاعات دیگر از عنبرآباد
اطلاعات عمومی استان کرمان
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: yones111