جاذبه های گردشگی ساری

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

دیدنی های ساری

♣پارک جنگلی میرزا کوچک خان


این پارك زیر نظر سرجنگل داری ساری اداره می شود و در كیلومتر 18 جاده آمل به تهران واقع شده است. درحال حاضر پارك مزبور مورد استفاده مسافران بین راهی و شهروندان آملی قرار می گیرد و دارای امكانات تفرجگاهی مانند: آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میزو نیمكت است. این پارك در ایام تعطیل مورد استفاده اهالی شهرهای همجوار مانند آمل و بابل قرار می گیرد. رودخانه هراز كه از ضلع شرقی این پارك می گذرد، جلوه خاصی به آن بخشیده است.


♣پناهگاه حیات وحش دشت ناز






این پناهگاه كه درحدود 55 هكتار وسعت دارد، درشمال شرقی ساری با فضایی از جنگل های جلگه ای قرار گرفته، از سال 1346 به صورت محل تكثیر گوزن زرد ایرانی درآمده است. در این پناهگاه ضمن حفاظت و نگهداری گوزن زرد ایرانی كه تعلیف آنها دستی صورت می گیرد همه ساله تعدادی از گوزن های تولید شده را به زیست گاههای اصلی، یعنی حواشی رودخانه دز و كارون منتقل می كنند. تعدادی از گوزنهای این پناهگاه به جزیره اشك در دریاچه ارومیه نیز انتقال داده شده اند.

♣امام زاده عباس


یكی از مزارات با شكوه و زیبای شهرستان ساری ، حرم امامزاده عباس (ع) است كه در شرق شهر ساری بلوار امام رضا خیابان امامزاده عباس واقع شده است.

در گذشته این آرامگاه در دهكده آزادگله از دهكده های اندرود شهرستان ساری واقع بود اما اكنون به جهت گسترش شهر ، این منطقه جزء شهر ساری میباشد .

امامزاده عبّاس از رواة محدثین شیعه بشمار میآید و تفسیر علی بن ابراهیم قمی (ع) را روایت کرده است . او به احتمال قوی در زمان امام هادی (ع) به دنیا آمده و در عصر غیبت صغری ( 250 - 310ه.ق ) نشو نمو یافته و به مراتب علمی دست پیدا کرده است ، سپس جهت استفاده بیشتر به قم مهاجرت و از اساتید فّنِ حدیث کسب علم نموده و خود راوی اخبار زیادی بوده است.


♣عمارت قاجاری منوچهر خان کلبادی






عمارت منوچهرخان کلبادی واقع در محله ی آب انبار نو حدود یکصدوسی سال پیش بدستور سردار جلیل از امراء ارتش وقت ساخته شد و بنام فرزند بزرگش امیر نصرت شکوه نظام به امیریه معروف شد.امیر نصرت در جوانی فوت شد و سردار بنا را به فرزند وی منوچهرخان بخشید.
منوچهرخان کلبادی که بعدها از ملاکین منطقه و زمانی نیز نماینده مردم ساری در مجلس شورای ملی بود در سال ۱۳۶۲ دار فانی را وداع گفت و این بنا در سال ۱۳۷۰ در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

سبک معماری این ساختمان از تکایای دوره ی قاجاری برگرفته شده و دو بخش اندرونی و بیرونی دارد.بنای اصلی این عمارت در بخش اندرونی در دو طبقه و یک زیرزمین احداث شده و هر طبقه دارای یک شاه نشین و اتاقهای دو طرفه است.
شاه نشین طبقه دوم از زیباترین اتاقهای این عمارت است و جای جای آن یادآمد شیوه های هنرهای تزئینی دوره قاجاری است.مصالح ساختمانی این بنا شامل چوب و آجر و بام آن بصورت شیروانی و سفال پوش میباشد.

♣پارک جنگلی شهید زارع


پارك زیبا و دیدنی شهید زار ع در 3 كیلومتری شرق شهر ساری و در جانب جاده ساری به بهشهر قرار دارد و بعلت مجاورت با تپه‌های جنگلی كم ارتفاع در دامنه البرز، بسیار زیبا و چشمگیر است برای استفاده گردشگران نیز دارای امكاناتی برای اقامت كوتاه مدت می‌باشد. مخصوصاً بهترین مكان برای كسانی است كه می خواهند به صورت رایگان شب اقامت داشته باشند.
آبشار داراب كلا ,غارهیلدو ,مجموعه تالابی سراندون و بالندون ,آب انبار میرزا مهدی ,آب انبار نو ,امام زاده یحیی ,امام زاده های قاسم، ‌گنبد سرت، فخرالدین,امام زاده عیسی بن كاظم و بقعه شاطرگنبد,برج رسكت ,برج سلطان زین العابدین مجموعه صفوی فرح آباد از دیگر دیدنی های ساری می باشد.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر ساری عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در ساری

اطلاعات دیگر از ساری
اطلاعات عمومی استان مازندران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: یاشار2