جاذبه های گردشگی دماوند

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی






دماوند : پیست اسکی آبعلی، چشمه اعلا آبعلی، حاشیه ریاچه تار، غار رود افشان، غار بورنیک در جاده دماوند، طبیعت دشت مشا

چشمه اعلا دماوند

چت اورداپ



اين چشمه در فاصله چهار کيلومتري شمال شهر دماوند واقع شده و در دسته آب هاي بي‌کربنات کلسيک است. آب چشمه سبک، سرد و قابل آشاميدن است.



قله دماوند

چت اورداپ



قله دماوند در ۷۵ کيلومتري شمال شرق تهران است و بلندترين قلة رشته کوه هاي البرز است که ارتفاع آن از سطح درياي مازندران ۵۶۳۶ متر و از سطح درياهاي آزاد ۵۶۷۱ متر است. گمان مي‌رود آتشفشان دماوند حدود يکصد هزار سال پيش خاموش شده باشد. يادگار اين آتشفشان ماقبل تاريخ سنگ هاي گوگرددار و تکه‌هاي گوگرد خالص و نيز حوضچه‌اي است به شعاع ۱۰۰ متر و عمق ۳۰ متر در قله قيفي شکل دماوند که معمولاً آب برف در آن يخ زده است. درجه برودت هوا در قله دماوند ،در ميانه تابستان ، بين ظهر تا ساعت شانزده در حدود چهار درجه زير صفر است. دامنه دماوند در ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ متري يکسره از گل هاي شقايق پوشيده مي‌شود .
از مکان هاي جذاب در محدوده دامنه و کوهپايه آن، غارالملک، واقع در سه کيلومتري بلور خارج از جاده و در مسير صعود به قله دماوند، و غار گل زرد، واقع دريک کيلومتر مانده به بلور در مسير قله، است.
از ديگر مناطق ديدني آن ناحيه لاريجان است که داراي فضاي روستايي جذاب و آب گرم معدني است. آب معدني اين منطقه، با ۳۰۰ حمام خصوصي و ۲ حمام همگاني، بسياري از مبتلايان به بيماري هاي جلدي، روماتيسم، مجاري تنفسي و عصبي را جذب مي کند .
از ديگر مناطق ديدني دماوند دشت دور او است که با هشت متر برف در فصل زمستان رکورددار ريزش برف است و در تابستان جايي بسيار مناسب براي گذران اوقات فراغت مي‌باشد. مناسب‌ترين راه رسيدن به قله دماوند از طريق روستاي بلور در جاده هراز است .

مسيرهاي پر رفت و آمد دماوند عبارتند از :
مسير جنوبي : جاده هراز ـ‌ بلور ـ ده رينه
مسير غربي :جاده هراز ـ‌ بلور ـ جاده سدلار ـ‌ دشت ورارو
مسير شمالي : جاده هراز ـ آب گرم لاريجان ـ دهنان دل ـ منطقه چمن ـ گوسفند سرا
مسير شمال شرقي : جاده هراز ـ پلور ـ آب گرم ـ لاريجان ـ‌ده گز

موقعيت: شرق پارك، شهر دماوند،



جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر دماوند عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در دماوند

اطلاعات دیگر از دماوند
اطلاعات عمومی استان تهران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: ♥abolfazl♥