جاذبه های گردشگی تهران

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

امامزاده عبدالعظیم حسنی معروف به شاه‌عبدالعظیم






شاه‌عبدالعظیم یا عبدالعظیم حسنی مجموعه چند آرامگاه است، عبدالعظیم حسنی یکی از نوادگان حسن بن علی است که در شهر ری (در جنوب تهران) واقع شده است. این آرامگاه با آرامگاه امامزاده حمزه و امامزاده طاهر از قرن سوّم هجری قمری تا به زمان حال، یکی از نامدارترین اماکن زیارتی ایران و تهران بوده است.آرامگاه ستارخان و طیب حاج رضایی در صحن های این امامزاده قرار دارد.


حسینیه ارشاد






حسینیه ارشاد مرکزی مذهبی-فرهنگی واقع در خیابان شریعتی شهر تهران است. شهرت حسینیه بیشتر به خاطر سخنرانی‌های انجام‌شده در آن‌جا، خصوصاً سخنرانی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی علی شریعتی و محمد مفتح است.


دریاچه شورمست





در فاصله 170 كيلومتري تهران مكاني زيبا و رويايي وجود دارد به نام درياچه شورمست. درياچه اي طبيعي به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و عمق ۵ متر . اين درياچه در 5 کیلومتری غرب شهر پل سفيدو در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است.

فاصله زماني ازمركز تهران تا درياچه نزديك به 2 ساعت و نيم مي باشد.

آدرس : تهران ، فيروز كوه ، مدخل ورودي پل سفيد ، سمت چپ جاده ، راهي فرعي كه از روي پلي مي گذرد كه زير آن ريل راه آهن وجود دارد.


پارک جنگلی چیتگر





450/1 هکتار زمین پر درخت و وجود یک بیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج ، از غرب به پیکان شهر و از شرق به منطقه خرگوش دره محدود می شود . پارک چیتگر از بزرگترین پارک های جنگلی استان است که در بیشتر فصل های سال از آن استفاده می شود .


پارک جنگلی لویزان





این پارک با وسعتی معادل 100/1 هکتار که بیشتر کاربرد تفریحی است . از شمال به قوچک ، از جنوب به شمس آباد ، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیاء محدود می شود . پارک لویزان نیز است گردشگاه های بزرگ استان ، به ویژه شهر تهران است .


دره جاده چالوس





این دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد . یکی از زیباترین دره های ایران و شاید جهان به شمار می آید و چشم اندازهای بی مانند دارد . در این دره ها رستوران و هتلهای پرشماری وجود دارد که می توان شب را در آنجا سپری کرد .
دره چالوس به دلیل زیبایی های فراوانی که دارد که در همه ایام سال حتی در زمستان که برودت هوا در آنجا به چندین درجه زیرصفر می رسد و برف و سراسر آن را می پوشاند پذیرای گردشگران می باشد و بطور کلی از مناطق دیدنی استان است .
کنار جاده کرج – چالوس در 70 کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی مکانی به نام تکیه سپه سالار وجود دارد که چشم انداز آن قله هفت خوانها است در این مکان ساختمانی بزرگ با سالنی مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران وجود دارد .


دره اوین – درکه





این دره در شمال شهر تهران واقع است . ابتدای مسیر دره اوین – درکه روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی تهران است . در طل دره اوین رودخانه ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود ، به صورت پلکانی در می آید که به هفت حوض معروف است و به صورت یک استخر طبیعی عمل می کند .
دره اوین – درکه به علت قرار گرفتن در مسیر راه کوره نوردان ، یکی از پر رفت و آمدترین دره های شهر تهران است .


دره کن – سولقان


عکس



این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه که از بلندیهای شمال البرز سرچشمه می گیرد . در مسیر آن جریان دارد . در طول دره ها قهوه خانه هایی وجود دارد که در روزهای هفته به ویژه در روزهای تعطیل تابستان از مسافران پذیرایی می کنند .


دره اوشان – فشم

چت اورداپ



این دو ناحیه به ترتیب در 30 و 35 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند . فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغهای میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است . روستاهای آهار ، شکرآب ، زایگون ، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی ، از مناطق تفریحی اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند .


جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر تهران عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در تهران

اطلاعات دیگر از تهران
اطلاعات عمومی استان تهران
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: تبسم خانوووم