جاذبه های گردشگی بروجن

پیش بینی وضع هوا

جاذبه های گردشگی

بروجن یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری و در دشتی به وسعت حدود ۵۸۰ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه این استان قرار دارد.که بخشی از اماکن دیدنی و زیارتی ان عبارتند از:





بقعه امامزاده حمزه علی در 35 کیلومتری بروجن و 5 کیلومتری بلداجی

تالاب چغاخور از جاذبه های گردشگری






تنگ وستگان از جاذبه های گردشگری






باغ آورگان، تالاب چغاخور، تالاب گندمان، تنگ وستگان، چشمه سیاسرد، گردشگاه گردبیشه، بقعه امام زاده حمزه علی، امام زاده مادر و دختر گندمان، امام زاده قیس بن علی، نقوش سنگی برجسته سولک در تنگ کوهستانی سولک (ساوالک) بختیاری و همچنین آداب و رسوم اصیل بختیاری‌ها از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شوند.

چشمه سیاسرد در 5 کیلومتری شهر بروجن قرار دارد. هوای خنک و مطبوع و درختان زیبا و کهنسال اطراف این چشمه مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساکنین شهر بروجن و سایر گردشگران به وجود آورده است.تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از2300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی، حواصیل، لک لک سفید، خروس کولی و آبزیانی چون ماهی کپور و نوعی از ماهیان گورخری است. هوای مطبوع و چشم‌اندازهای زیبایی که در این منطقه وجود دارد آن را در ردیف یکی از مهم‌ترین کانون‌های سیاحتی استان قرار داده است. این تالاب در مسیر شهرکرد - ایذه (استان خوزستان) واقع شده و با شهرکرد حدود 60 کیلومتر فاصله دارد.تالاب گندمان به عنوان یکی از آبگیرهای حوزه آبریز آق بلاغ با فاصله‌ای نه‌چندان دور از تالاب چغاخور قرار دارد.ژ، به طوری که بخشی از خورجی تالاب چغاخور به این تالاب سرآزیر می‌شود

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر بروجن عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در بروجن

اطلاعات دیگر از بروجن
اطلاعات عمومی استان چهارمحال بختیاری
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: حسین ح