مراکز آموزشی زاهدان

پیش بینی وضع هوا

مراکز آموزشی

دانشگاه سیستان و بلوچستان:



دانشگاه سیستان و بلوچستان (زاهدان)، در منطقه سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان واقع است. دانشگاه زاهدان به عنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق کشور میباشد و یکی از مجهزترین دانشگاه های سراسر کشور می باشد.
این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۵۳ تحت عنوان دانشگاه بلوچستان با گشایش رشتهٔ راه و ساختمان در قالب دانشکده فنی و مهندسی در شهر زاهدان آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۵۶ دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار تأسیس شد و در سال‌های ۱۳۶۵و ۱۳۶۸ به ترتیب دانشکده‌های علوم پایه و کشاورزی زابل شروع به کار نمود. سرانجام در سال۱۳۷۰ پیرو مصوبهٔ شورای گسترش آموزش عالی مبنی بر ادغام دانشگاه‌های تربیت معلم شهرستان‌ها در دانشگاه‌های محلی، دانشگاه تربیت معلم زاهدان با دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در ۹ رشته/ گرایش با دانشگاه سیستان و بلوچستان ادغام شد. رشته‌های علوم پایه دانشگاه تربیت معلم زاهدان به دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان پیوستند و رشته‌های علوم انسانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی را تشکیل دادند. یکی از افتخارات این دانشگاه در طول مدت فعالیتش ایجاد شاخص‌ها و توانمندی‌های لازم در جهت ایجاد دانشگاه‌های مستقل زابل و دریانوردی و علوم دریایی چابهار است، به طوری که در سال ۱۳۷۷ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی زابل و در سال ۱۳۸۱ دانشکده دریانوردی و علوم دریای چابهار به عنوان «دانشگاه زابل»، ‍‍‍‍(مرکز آموزش عالی ایرانشهر) و «مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی چابهار» مستقل شدند.
رشته / گرایش‌های این دانشگاه در حال حاضر در مقاطع مختلف روزانه، شبانه جمعاً ۱۶۵رشته گرایش است که از این تعداد۵۰ رشته / گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ۱۹ رشته گرایش در مقطع دکتری است.








--------------------------------------------------------------------------------------------------
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان:
در 21 آذر ماه 1361 فعالیت علمی خود را با ظرفیت 90 دانشجو، در رشته کاردانی عمران، ریاضی و ماشین آلات کشاورزی در ساختمان استیجاری کوچکی آغاز کرد و توسعه روز افزون آن نشان داد که این منطقه مرزی تا چه حد نیازمند چنین اقدامی بوده است و گامی موثر در توسعه و اعتلای اجتماعی-فرهنگی و سیاسی جنوب شرق کشور برداشته است. هم اکنون این واحد در درجه بندی دانشگاه های بسیار بزرگ مجموعه دانشگاه های کشور قراردارد و با تعداد تقریبی 15000 دانشجو...





--------------------------------------------------------------------------------------------------
دانشگاه پيام‌نور:
دانشگاهي است با هويت ايراني- اسلامي كه براي ايفاي نقش و مسئوليت خود در جهت تحكيم جايگاه علمي و پژوهشي در ميان دانشگاه‌هاي باز و آموزش از راه دور دنيا به گسترش رشد و تعالي تقوي و فضائل انساني، ارتقاء علمي و پژوهشي، تعميق جنبش نرم افزاري، اميد بخشيدن و گسترش دامنه دانش، يادگيري در همه جا، همه وقت و براي همه در محيطي ايمن و مبتني بر عدالت در راستاي سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران در سطح ملّي و جهاني اهتمام مي‌ورزد.
دستاوردهاي دانشگاه پيام‌نور در دولت عدالت محور نهم و دهم عبارتند از: اشتغال به تحصيل بيش از يك ميليون دانشجو در سال 1390در اين دانشگاه، پوشش حدود 30 درصدي از كل دانشجويان كشور، توسعه بيش از 500 مركز و واحد دانشگاهي در اقصي نقاط كشور، كسب رتبه دوم آسيا و رتبه ششم جهان در ميان دانشگاه‌هاي باز و از راه دور، و كسب رتبه برتر فرهنگي دانشگاه‌هاي ايران در سال 1389 و كسب رتبه برتر خدمت رساني به دانشجويان شاهد و ايثارگر در سال 1390.
دانشگاه پيام‌نور داراي مراكز متعدد ورزشي، مذهبي، و كانون‌هاي فرهنگي و امور فوق برنامه بوده و سعي در هدايت انرژي بالقوه جوانان در مسيرهاي صحيح را دارد. گسترش هر چه بيشتر تبادل اطلاعاتي علمي با دانشگاه‌ها و مجامع معتبر تحقيقاتي بين المللي، از جمله اهداف دانشگاه پيام‌نور بوده كه از مهمترين فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين حوزه مي‌توان تفاهم نامه‌ها و قراردادهاي همكاري منعقد شده با دانشگاه‌هاي: راديو تلويزيوني (چين)، اينديراگاندي و جامع ملي اسلامي (هندوستان)، چندرسانه‌اي و بين‌المللي اسلامي (مالزي)، تشرين، افتراضيه و دمشق (سوريه) را نام برد. اين دانشگاه همچنين در چندين مجمع علمي بين المللي معتبر در دنيا مانند: انجمن آسيايي دانشگاه‌هاي باز، انجمن بين المللي آموزش باز و از راه دور و اتحاديه دانشگاه‌هاي جهان اسلام عضويت فعال دارند.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر زاهدان عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در زاهدان

اطلاعات دیگر از زاهدان
اطلاعات عمومی استان سیستان و بلوچستان
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: khaled69