مراکز آموزشی تبریز

پیش بینی وضع هوا

مراکز آموزشی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز:
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز است. این دانشگاه، در رتبه‌بندی‌های انجام گرفته توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ رتبهٔ نخست را در بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرده‌است. ریاست این واحد به عهده پروفسور علی رضایی است.
دانشگاه پیام نور واحد تبریز:
دانشگاه پیام نور واحد تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ تبدیل به دومین دانشگاه، بعد از دانشگاه تبریز از حیث تعداد دانشجو شد ولی بودجه و امکانات آموزشی آن کم است.

در وبسایت دانشگاه پیام نور مرکز تبریز می توان به اطلاعات ارزشمندی همچون سامانه وام دانشجویی , کار دانشجویی , اشتغال به تحصیل , ثبت نام فرم وایرلس و پنل مجازی دسترسی یافت.این دانشگاهبا توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی وبا توجه به وجود نیروهای کارآمد وتخصصی در واحد فناوری توانسته است خدمات ارزنده ای به دانشجویان ارایه نماید.
دانشگاه تبریز:
دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که در شهر تبریز واقع است. این دانشگاه شامل ۱۴ دانشکده‌است و در کل مشتمل بر ۲۹ قطب علمی و مجتمع آموزشی است. این دانشگاه که در سال ۱۳۲۵، توسط سید جعفر پیشه وری بنیان گذاشته شده‌است، امروزه به عنوان دومین موسسهٔ آموزشی (از لحاظ سابقه) و دهمین (از لحاظ رتبه‌بندی علمی) در بین دانشگاه‌های پیشرو ایران شناخته می‌شود و از بدو تأسیس خود همواره نقشی محوری در وقایع علمی، اجتماعی و فرهنگی ایران داشته‌است. دانشگاه تبریز همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین موسسهٔ دانشگاهی در شمال غرب کشور با پیشینهٔ آموزشی و تحقیقاتی ۶۰ ساله شناخته می‌شود.


شهر تبریز در استان آذربايجان شرقي


دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در رشته‌های گوناگون فنی، علوم پایه و علوم انسانی در مقاطع مخلف از کاردانی تا دکترا، دانشجو می‌پذیرد.
دانشگاه صنعتی سهند:
دانشگاه صنعتی سَهَند یکی از برترین دانشگاه‌های صنعتی ایران است. دانشگاه در سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز نموده. هم اکنون دانشگاه در ۲ رشته در مقطع کاردانی، ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی ، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ رشته در مقطع دکتری به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد.
دانشگاه صنعتی سهند یکی از عالیترین وبرجسته ترین دانشگاههای صنعتی کشور است که در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد. وسعت این دانشگاه ۴۱۰ هکتار برای پردیس دانشگاه و حدود ۱۱۰۰ هکتار برای شهرک تحقیقاتی بین سه شهر اسکو، شهر جدید سهند و خسروشهر، واقع در ۲۶ کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز است. سطح زیر بنای ساختمان‌های پردیس دانشگاه صنعتی سهند حدود ۸۶۰ هزار متر مربع پیش‌بینی گردید. این دانشگاه در سال ۱۳۹۱ و پس از گذشت بیست ویک سال از تاریخ تأسیس‌اش، به فعالیت آموزشی خود در ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۱ رشته در مقطع دکتری ادامه می‌داد
دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
به: ناوبری، جستجو

دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با نام کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تبریز، یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز است.این دانشگاه دارای ۸ دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، توانبخشی، داروسازی و علوم نوین پزشکی می‌باشد.
مؤسسه آموزش عالی نبی‌اکرم:
مؤسسهٔ آموزش عالی نبی‌اکرم بزرگ‌ترین مؤسسهٔ آموزش عالی در شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی و شمال‌غرب ایران است که در سال ۱۳۷۵ خورشیدی با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شده و از سال‌تحصیلی ۱۳۷۶-۱۳۷۷ خورشیدی با پذیرش ۲۵ نفر دانشجو در رشته‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی و مترجمی زبان انگلیسی شروع به فعالیت کرده‌است. این مؤسسه دارای ۳ دانشکدهٔ فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر، ۲۱ رشته‌مقطع تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۱۵۰ نفر عضو هیأت علمی و بیش از ۲۳۰۰ نفر دانشجو است.

مؤسسهٔ آموزش عالی نبی‌اکرم نخستین مؤسسهٔ آموزش عالی در سطح شمال‌غرب کشور است که از سامانهٔ ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان بهره جسته‌است. این مؤسسه همچنین از سامانهٔ اتوماسیون اداری نیز استفاده می‌کند و بیش از ۳۲۶۰ نفر فارغ‌التحصیل دارد که بیش‌تر از ۵۰۰ نفر از آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز ادامهٔ تحصیل داده‌اند.
دانشگاه هنر اسلامی تبریز:
دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این دانشگاه در مهرماه سال ۱۳۷۸ خورشیدی با پذیرش ۲۴۱ نفر دانشجو در رشته‌های تحصیلی طراحی صنعتی و فرش و معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود.
مؤسسه آموزش عالی سراج:
مؤسسهٔ آموزش عالی سراج یکی از مؤسسات آموزش عالی شهر تبریز است که زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران اداره می‌شود. این مؤسسه از سال ۱۳۸۴ خورشیدی فعالیت آموزشی خود را شروع کرده و هم‌اکنون جزء ۷ دانشگاه برتر غیردولتی-غیرانتفاعی در ایران است.مؤسسهٔ آموزش عالی سراج دارای ساختمان مرکزی (پردیس عمران و معماری) واقع در خیابان ارک و ساختمان شمارهٔ ۲ (پردیس برق و کامپیوتر) واقع در خیابان منجم است.

مؤسسهٔ آموزش عالی سراج مجموعاً در ۲۸ رشته‌مقطع تحصیلی شامل ۵ رشته در مقطع کاردانی ناپیوسته، ۴ رشته در مقطع کاردانی پیوسته، ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۶ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این مؤسسه دو نشریه با زمینه‌های علمی و فرهنگی را چاپ و منتشر می‌کند. همچنین بسیج دانشجویی برای انتشار نشریه‌ای با زمینهٔ فرهنگی-عقیدتی تحت‌عنوان سفیر اقدام کرده‌است.

مؤسسهٔ آموزش عالی سراج با مجوز وزارت علوم در تاریخ ۲۵-۲۳ شهریور ۱۳۸۹ خورشیدی (۱۶-۱۴ سپتامبر ۲۰۱۰) با همکاری دانشگاه باسک اسپانیا، دانشگاه پیتشتی رومانی، دانشگاه قاضی ترکیه و فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان، ششمین همایش بین‌المللی مسائل فنی و فیزیکی در مهندسی قدرت (ICTPE) را برگزار نمود و اعضای هیئت علمی این مؤسسه با ارائهٔ چند مقاله در این همایش به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های فعال در مبحث مسائل فنی و فیزیکی در مهندسی قدرت مطرح شدند.

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر تبریز عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در تبریز

اطلاعات دیگر از تبریز
اطلاعات عمومی استان آذربایجان شرقی
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: jalal