مراکز آموزشی بوشهر

پیش بینی وضع هوا

مراکز آموزشی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

**دانشگاه پیام نور بوشهر**

بندر بوشهر - دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر، در سال ۱۳۶۹ خورشیدی در بوشهر تأسیس شد.

دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر یکی از ۱۲ واحد دانشگاه پیام نور استان بوشهر است و ۱۷ عضو هیات علمی دارد. ریاست دانشگاه پیام نور استان بوشهر بر عهده دکتر مهرداد احمدی است. قبل از وی نیز دکتر یونس محمدی و دکتر الله‌کرم پولادی ریشهری در این منصب بوده‌اند. ریاست مرکز بوشهر نیز بر عهده دکتر غلامرضا امینی نژاد می‌باشد.

دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر هم اکنون با ۸۲ رشته گرایش کارشناسی و ۱ رشته کارشناسی ارشد بزرگترین واحد دانشگاه پیام نور استان می‌باشد. تعداد دانشجویان مرکز بوشهر در سال ۱۳۹۰ کمی بیش از ۷۵۰۰ نفر بوده‌است.

دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر دارای سه ساختمان مجزا شامل: ساختمان اداری، ساختمان ادبیات و علوم انسانی و ساختمان علوم پایه و فنی مهندسی می‌باشد. این دانشگاه دارای ۴ کارگاه نرم افزار، سخت افزار، جغرافیا و معماری است. همچنین این دانشگاه دارای ۷ آزمایشگاه با عنوان‌های شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی تحقیقاتی، زیست شناسی، کشاورزی، فیزیک تر، فیزیک خشک و لابراتوار زبان می‌باشد.

****************************************
**دانشگاه علوم پزشکی بوشهر**
بندر بوشهر - این دانشگاه در سال ۱۳۶۲ خورشیدی با نام نرجس و با رشته مامایی در مقطع کارداني تأسیس شد و در سال ۱۳۷۴ با أخذ مجوز رسمی از وزارت علوم پزشکی کشور با عنوان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی گردید.

این واحد آموزشی در سـال ۱۳۶۹ با پذيـرش ۲۵ دانشـجوي پزشکي در مقطع دکتري و افزوده شدن چهار رشتـه تحصيـلي، به دانشکده علـوم پزشکي کـه مستقيمـاً زير نظر وزارت بهداشت، درمان و آمـوزش پزشـکي قرار داشت ارتقا يافت و در سال ۱۳۷۴ با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت بـه دانشـگاه علوم پزشـکي و خدمات بـهداشتي درمانـي بوشهر تبديل گرديد. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي بوشهر داراي پنج دانشکده با 1467 نفر دانشجو و ۱۳۴ نفر هيأت علمي است و در ۱۷ رشته دانشجو می‌پذیرد.

****************************************
**دانشگاه خلیج فارس**

بندر بوشهر - دانشگاه خلیج فارس در پی سفر آیت‌الله خامنه‌ای به استان بوشهر که در زمستان ۱۳۷۰ صورت گرفت و موافقت وی با ایجاد دانشگاه دولتی در استان بوشهر شکل گرفت؛این دانشگاه در مهر ۱۳۷۱ با نام دانشگاه بوشهر در دو رشته مهندسی عمران و مهندسی مکانیک اقدام به پذیرش دانشجو کرد. اولین رییس دانشگاه دکتر غلامحسین خواجه بود و بعد از او دکتر احمد عریان و در حال حاضر دکتر حسن تاجیک ریاست دانشگاه را بر عهده دارند. این دانشگاه در سال ۱۳۷۵ بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به «دانشگاه خلیج فارس» تغییر نام داد. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی وابسته به وزارت علوم در استان بوشهر است. دانشگاه خلیج فارس دارای ۲۸ رشته کارشناسی و ۲۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد هست و از بهمن ۱۳۹۰ نیز در دو رشته مقطع دکترا دانشجو پذیرش خواهد کرد. ددانشگاه خلیج فارس دارای ۷ دانشکده شامل دانشکده علوم پایه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده کشاورزی و دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده گاز و پتروشیمی و دانشکده فنی مهندسی جم(دانشکده جم دارای ۲رشته کامپیوتر و صنایع می‌باشد. محل دانشکدهٔ جم واقع درشهرک پردیس می‌باشد) می‌باشد.

********************************
**مراکز آموزش و دانشگاهی بوشهر**

بندر بوشهر
دانشگاه خلیج فارس
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر.
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات استان بوشهر
دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر
دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر
مرکز تربیت معلم بنت الهدی صدر بوشهر
موسسه غیرانتفاعی لیان بوشهر
موسسه غیرانتفاعی خرد بوشهر
آموزشکده فنی و حرفه‌ای سماء بوشهر.
دانشکده فنی بوشهر، واقع در شهر بوشهر که به تازگی به دانشکده‌ها پیوسته و دارای رشته‌های فنی از جمله مکانیک خودرو، عمران، کامپیوتر، الکترونیک و الکتروتکنیک و همچنین صنایع شیمیایی می‌باشد که در سال‌های آتی دوره کارشناسی هم در این دانشکده برقرار خواهد بود.

************************************
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گرد آورنده:کیوان(police)

جهث مشارکت در تکمیل بانک اطلاعاتی شهر بوشهر عضو سایت شوید
این کار جهت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده میباشد.

عضویت در بوشهر

اطلاعات دیگر از بوشهر
اطلاعات عمومی استان بوشهر
اطلاعات عمومی سایر نقاط ایران

آخرین ویرایش مختصات توسط: سارا1990